Odosobnienie Mindfulness w Krakowie-Tyńcu 9-11.12.2022

Zapraszamy na 3-dniowe odosobnienie mindfulness, które odbędzie się w Krakowie-Tyńcu od piątku 9 do niedzieli 11 grudnia.

Przyjazd w piątek o 18.30 – zakończenie w niedziele o 11.00.

Zapraszamy zwłaszcza absolwentów poprzednich edycji medytacyjnych różnych orientacji, celem pogłębienia swojej praktyki. Zapraszamy również tych, którzy nie uczestniczyli w żadnym z kursów.

Zapisy i więcej informacji: Piotr Słabek pslabek@op.pl tel. 602-510-902

Potencjalne topiki:

praktyka uważność a osłabianie struktur ego (nie ocenianie, nie używanie przemocy wobec siebie i innych, nie negowanie siebie tzw. wewnętrzny krytyk ani nie usprawiedliwianie się zawsze za wszelką cenę)
praktyka uważność i jej odziaływanie na mechanizmy obronne
etapy medytacji wglądu 
medytacja bezprzedmiotowa – jej charakter i sposób praktykowania
odbiór percepcji wzrokowej i słuchowej z ćwiczeniami w rozpoznawaniu reakcji emocjonalnej i dialogów i dyspozycji mentalnych
Kiedyś wspomniałem Ci o trzech poziomach, która są z sobą mocno powiązane i nachodzą na siebie.
1. Bodźce sensoryczne z zmysłów (wzrok i słuch)
2. Reakcje emocjonalna towarzysząca tym bodźcom (lubię, podoba mi się, nie lubię, nie podoba mi się, jest mi obojętne, nie mam zdania); nastawienia, oczekiwania, schematy
3. Wewnętrzny głos, klejący nasze ego, to on działa dyrektywnie mentalnie i orientuje się, że zeszliśmy z właściwej ścieżki (oddaliliśmy się od przedmiotu kotwiczenia)
Jak skutecznie i praktycznie (poprzez jakie ćwiczenia) otwierać się coraz głębiej na świadomość 
niedualności.
Medytacja pomocna w przyjmowaniu doświadczenia bólu i cierpienia – praktyczne ćwiczenia
Jak praktykować by jak najszybciej być świadomym odejścia od przedmioty kotwiczenia?
Jaka powinna być optymalna pozycja w czasie medytacji?
Kiedy i w jaki sposób przedłużać czas medytacji do jakiego czasu?
Jak określać balans między skupieniem (wyostrzaniem) a otwartym monitoringiem (obiektyw szerokokątny).
Jakie powinny być optymalne proporcje i od czego to zależy, kiedy zwracać uwagę na jedno a kiedy na drugie?
Udział praktyki formalnej i nieformalnej – optymalne proporcje?
Kiedy praktyka uważności działa terapeutycznie a kiedy destrukcyjnie?